خدمات به کودکان

کودکی از اینجا آغاز می شود

درباره خدمت

در کتابخانه های عمومی، بخش کودک خود کتابخانه ای کوچکی است در دل کتابخانه بزرگ. در این بخش همه خدماتی که به بزرگسالان درسایر بخش های ارائه می شود به صورت ویژه به کودکان عرضه می شود.

شرایط استفاده


عضویت در کتابخانه

عضویت برای استفاده از امکانات بخش کودک ضروری است.


حضور ولی در کتابخانه

حضور اولیا در کنار فرزندان به جهت حفظ ایمنی ضروری است.


پذیرش قوانین

استفاده از بخش کودک نیز تابع قوانین و مقرراتی کتابخانه است که شما باید آن را بپذیرید  

امکانات بخش کودک کتابخانه ها

بسته به مساحت بخش، ممکن است برخی از این امکانات در کتابخانه شما مهیا نشده باشد.


جایابی خاص

بخش کودک در نزدیک ترین فضا به ورودی کتابخانه و نزدیک به مشاعات جایابی می شود. در بسیاری از کتابخانه ها برای این بخش درب و سرویس بهداشتی مجزا مهیا می شود.


تفکیک فضای داخلی

در بخش کودک، فضای اجرای برنامه از فضای مخزن، امانت و بازی تفکیک شده است. در بسیاری از کتابخانه ها این فضاها به صورت منعطف طراحی شده است.


ایمن سازی محیط

از لبه های تیز، آویزهای خطرناک، فضاهای آلوده و ... در بخش کودک خبری نیست. این بخش دارای کف پوش و تجهیزات ویژه می باشد.


شاداب سازی محیط

رنگ عنصر جداناپذیر بخش کودک می باشد. در بخش کودک کتابخانه برای هر گروه از کودکان طراحی ویژه انجام می شود.


تفکیک و رنگبندی منابع

در بخش کودک منابع ۴ گروه سنی به تفکیک رنگ مشخص شده اند تا اولیا و کودکان بتوانند به راحتی به منابع مورد نظر خود دسترسی یابند. اطلاعات بیشتر


کتابدار متخصص

کتابداران کودک در طول دوره خدمت خود آموزش های تخصصی می ببنند، آن ها یادگرفته اند چطور با کودکان کار کنند و مهارت های آن ها افزایش دهند


اسباب بازی

در حال حاضر در بسیاری از بخش های کودک کتابخانه های عمومی اسباب بازی وجود دارد. این وسیله با هدف تشویق به مطالعه و مراجعه به کتابخانه تهیه شده است.


آموزش و اجرای برنامه

روزانه در کتابخانه های عمومی مجموعه از برنامه های فرهنگی و آموزشی در حال اجرا است. به صفحه کتابخانه مراجه کنید و از برنامه های مطلع شوید.


انتظار والدین

اگر کودک شما علاقمند به کتابخانه است نگران نباشید. شما می توانید در بخش انتظار والدین منتظر آن ها باشید. از دور تماشا کنید و از منابع مفید برای شما بهره مند شوید.


عضویت رایگان

کودکان زیر ۶ سال رایگان عضو کتابخانه خواهند شد. کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز نیمی از هزینه عضویت را پرداخت می کنند.


حتی زیر ۲ سال!

ما در بخش های کودک ویژه، فضایی برای نوزادان فراهم کرده ایم. اسباب بازی های مفهومی شامل اشکال و... می تواند به رشد ذهنی آن ها کمک کند.


مادر و کودک

در بخش های ویژه شما مادران گرانقدر می توانید در صورت نیاز در بخش ویژه مادر و کودک، با آسودگی خیال به کودک خود شیر دهید و پوشک او را تعویض کنید.

هم بخون، هم ببر!

همه کودکان می توانند علاوه بر مطالعه منابع در محل ۵ جلد کتاب با خود به امانت ببرند. امانت منابع کودکان همانند امانت بزرگسالان تابع قوانین و مقرراتی است که می توانید اینجا مطالعه کنید. 

نزدیکترین کتابخانه کجاست؟

آیا می دانید همه کتابخانه های عمومی تحت پوشش نهاد در اپلیکیش های مسیریاب مشخص شده اند؟ شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از این مسیریاب ها نزدیکترین کتابخانه به خود را بیابید. 

پیمایش به بالا