سالن مطالعه عمومی

در خلوت، دانش را پرورش دهیم

درباره خدمت

سالن مطالعه عمومی معمولاً شامل فضای وسیعی است که از میزها، صندلی‌ها و نور مناسب برخوردار است. هدف اصلی این سالن ایجاد یک محیط آرام و مناسب برای مطالعه است. بعضی از کتابخانه‌ها امکانات اضافی مثل دسترسی به اینترنت بی‌سیم را نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند تا به نیازهای آن‌ها پاسخ دهند. سالن مطالعه عمومی برای همه افراد باز است، بنابراین اعضای کتابخانه می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. این مکان معمولاً برای انجام تحقیقات، مطالعه کتاب‌ها، مقالات و رساله‌ها، نوشتن مقالات علمی یا حتی کارهای تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حضور در سالن مطالعه عمومی کتابخانه می‌تواند به شما انگیزه و تمرکز بیشتر در مطالعه کمک کند. از آنجایی که معمولاً در این سالن همه به هدف مشترک مطالعه مشغول هستند، ترغیب به تمرکز و اجتناب از موانع خارجی ممکن است.  بنابراین، اگر علاقه‌مند به مطالعه در فضایی آرام و مرتب باشید، سالن مطالعه عمومی کتابخانه بهترین جاییست که می‌توانید در آن زمان خود را به مطالعه اختصاص دهید.

شرایط استفاده

شرایط استفاده از سالن مطالعه کتابخانه عمومی نهاد به شرح ذیل می باشد:

عضویت در کتابخانه​

برای عضویت، ممکن است نیاز باشد فرم‌های ثبت‌نام تکمیل کنید و هویت خود را تأیید کنید.

رعایت قوانین و مقررات​

هنگام استفاده از سالن مطالعه، شما باید قوانین و مقررات کتابخانه را رعایت کنید. این ممکن است شامل خاموش نگه داشتن تلفن همراه، عدم مصرف غذا و نوشیدنی، حفظ نظم و آرامش و دیگر موارد مشابه باشد.

زمان محدود استفاده​

برخی کتابخانه‌ها ممکن است زمان استفاده محدودی را به شما اختصاص دهند. به عنوان مثال، در ساعات کاری کتابخانه می‌توانید از سالن مطالعه استفاده کنید و در ساعات غیرکاری ممکن است بسته باشد.

رزرو صندلی

برخی کتابخانه‌ها از سیستم رزرو برای استفاده از سالن مطالعه استفاده می‌کنند، به خصوص در صورتی که تعداد محدودی جای نشستن در سالن وجود داشته باشد. لذا، ممکن است نیاز باشد زمان خاصی را برای خود رزرو کنید.

رعایت نکات بهداشتی

در روزهای قرار گرفتن در شرایط ویژه مثل هم‌اکنون که من با شما صحبت می‌کنم، رعایت نکات بهداشتی (مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک) ممکن است اجباری باشد.

شیفت بندی

در همه کتابخانه های عمومی کشور، خانم ها و آقایان در سالن های مجزا مشغول به مطالعه می باشند. لذا ممکن است به سبب محدودیت در فضا شیفت بندی صورت گرفته باشد

امکانات سالن های مطالعه

در سال های مطالعه کتابخانه های عمومی امکانات زیر برای رفاه حال اعضا فراهم شده است.

صندلی مطالعه استاندارد
میز مطالعه استاندارد
نمازخانه
اینترنت بیسیم*
آب سرد و جوش
دمای بهینه مطالعه
تنظیم نور استاندارد
فضای ساکت و آرام
دمای بهینه مطالعه

* به سبب عدم وجود زیرساخت در برخی از کتابخانه ها این مهم هنوز محقق نشده است.

نزدیکترین کتابخانه کجاست؟

آیا می دانید همه کتابخانه های عمومی تحت پوشش نهاد در اپلیکیش های مسیریاب مشخص شده اند؟ شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از این مسیریاب ها نزدیکترین کتابخانه به خود را بیابید. 

پیمایش به بالا